Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan
0 Produkter
Totalsumma inkl. moms 0 EUR
Varukorg
Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.

Support och reklamation

Kontakta oss

E-posta: info@aifo - Vi ser fram emot att svara på alla dina frågor.

Ring oss på: +4687200645 - Telefontider: Måndag-fredag, 08-17 CET (Central European Time) Service på engelska / svenska.

Garanti och Service

Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomsten?

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan direkt till speditör vid mottagandet eller till utlämningsstället. Anmäl även transportskada omgående till vår kundtjänst via e-post: info@aifo.se eller telefon: +4687200645.

Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant vid mottagandet.

För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens transport emballage så att detta kan besiktigas, om möjligt dokumentera gärna skadan med bilder.

Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.


Garanti & Ångerrätt

Vad händer om min produkt går sönder?

Om något mot all förmodan skulle bli fel med din produkt vänder du dig direkt till oss eller till din återförsäljare, som i sin tur kan rekommendera närmaste anslutna serviceverkstad.

Dit ringer du för att boka en service. Anmälan till vår serviceverkstad sker via e-post. service@aifo.se eller telefon +4687200645.
Bifoga alltid Aifo servicesedel när en service skickas till oss: Aifo Servicesedel »

Välj ett transportbolag som leverar produkten hela vägen till vår verkstad. Vi rekommenderar DHL SERVICE POINT RETUR som är en tjänst för privatpersoner och företag för leverans till företag. Du bokar leveransen på DHL's webbplats och därefter lämnas paketet in på en DHL ServicePoint.

Hur fungerar det med ångerrätt och garanti?

Du har vid köp som privatperson möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. (Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror om plomberingen är obruten.) Aifo AB säljer alla nya produkter med minst ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Vid köp av begagnad utrustning är garantiden vanligtvis 6 månader.

Observera att vid köp av bakgrundspapper på rulle gäller aldrig öppet köp eftersom denna produkttyp är mycket känslig för transport och förvaring samt kostsam att transportera.

Elinchrom 3-Year Warranty

Elinchrom produkter som köps från Aifo eller via Elinchrom auktoriserad återförsäljare i Sverige har 3 års garanti. Vid garantianspråk kontakta oss för returfraktsedel (gäller för avsändaradress inom Sveriges gränser).

Lär dig mer om Elinchrom 3-Year Warranty »

Elinchrom 3-Year Warranty by Aifo

Vart vänder jag mig om jag har klagomål?

Om du har klagomål så är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice


Aifo Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev som skickas ut via e-post 2-4 ggr per månad.

Anmälan Aifo Nyhetsbrev


Om du behöver supporthjälp eller vill reklamera en vara, fyll i detta formulär så kontaktar vi dig.

Fält markerade med * måste fyllas i.
Ärende