fbpx

Leverans - Köpvillkor

Leverans

Om produkten du köpt finns på lager levererar vi snarast.

Leveransvillkor

Fritt vårt lager* om annat inte har avtalats. Fraktkostnaden för din beställning syns i webbshopen under "Leverans och Betalning" i Varukorgen. Där hittar du vad som gäller för just din order.

Konsumentköpslagen (privata kunder)

Aifo AB tillämpar Konsumentköplagen (SFS 1990:932) och Distansavtalslagen gentemot konsumenter. Som konsument har du därmed alla de rättigheter som omnämns i dessa lagar, bland annat tre års reklamationsrätt om du kan påvisa fabrikationsfel. Vid eventuell försening av produkter så har du som kund rätt att häva köpet om den nya föreslagna leveranstiden inte godtas. Har förskottsinbetalning gjorts för en produkt som får försenad leverans så har du möjlighet att häva köpet och pengarna kommer att återbetalas inom 20 dagar.

Köplagen (juridiska personer)

Aifo AB tillämpar Köplagen (SFS 1990:931) gentemot juridiska personer, dvs. näringsidkare. Som näringsidkare har du därmed alla de rättigheter som omnämns i Köplagen.

Ångerrätt

Som konsument har du enligt Distans- och hemförsäljningslag 2005:59, under vissa förutsättningar rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, från den dag då du emottog varan. Ångerrätten gäller inte produkter med försegling/plombering bruten. Du som konsument har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Om du som konsument inte är försiktig, använder eller hantera varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den kan du bli skyldig att ersätta Aifo AB för varans värdeminskning. Ångerrätten gäller endast konsumenter, ej företag. För transportkänsliga varor, som t.ex. bakgrundspapper, samt beställningsvaror gäller aldrig Öppet Köp eller Bytesrätt.

Hur utnyttjar jag min ångerrätt?

Skicka aldrig varor till oss utan att först ha kontaktat oss och fått din reklamation godkänd av oss, om så sker fråntar vi oss allt ansvar för produkten och eventuella kostnader. Du kontaktar oss: Telefon: 08-720 0645,  E-post: info@aifo.se Du kan även använda konsumentverkets blankett för ångerrätt och skicka denna till oss med post. Men snabbast hantering får du då du kontaktar oss först.

DHL Service Point

För privatperson levereras order normalt med DHL Service Point vilket innebär att kollit anländer till det Service Point-utlämningsställe som ligger närmast mottagaradressen. Max kollimått för leverans med DHL Service Point är längd 150 cm / maxlängd + omkrets = 300 cm, eller vikt 20 kg. Vid överstigande kollistorlek sker leverans med DHL Paket/Stycke (se nedan). Ange alltid mobilnummer för snabb avisering. Leverans sker normalt 2-3 vardagar efter att ordern lämnat vårt lager.

DHL Paket/Stycke

För företag samt vid kollistorlek med längd över 150 cm / maxlängd + omkrets = 300 cm, eller vikt 20 kg, sker leverans normalt med DHL Paket/Stycke. DHL Paket/Stycke levereras till angiven mottagaradress under kontorstid. Finns det inte person på mottagaradressen vid leverans, lagras kollit på DHL utlämningsställe för Paket/Stycke. För extra avgift kan DHL Paket/Stycke aviseras innan leverans. Ange detta vid ordertillfället. Leverans sker normalt vardagen efter ordern lämnat vårt lager. Ange alltid mobilnummer så att speditören kan komma i kontakt med mottagaren vid behov

Budbil Stockholm

Företag med mottagaradress inom Stockholm (tullarna) kan också välja budbil.

Reklamation p.g.a. brist eller skada under leverans

Brist eller skada på vara som misstänkts uppkommit under transport, skall anmälas direkt vid mottagandet till speditör och i enlighet med för transporten gällande bestämmelser. Allt gods ska omgående packas upp för besiktning så att att eventuell brist eller skada ska kunna upptäckas och därpå anmälas till speditör samt inköpsställe. Var noga med att fotografera den skadade leveransens alla artiklar inklusive packmaterial. Reklamation ska senast ske inom 8 dagar efter mottagandet.

Hämta från lager

Vill du hämta dina varor går det bra att göra det på varuutlämningen på vårt lager. Du anger "Hämtas Webblager" vid ordertillfället. Framplockningsavgift tillkommer enligt uppgift i kassa vid utcheckning i webbshopen.
Adress lager:

Förlängda Armen
Passadvägen 10
177 70 JÄRFÄLLA

Lagrets öppettider
Mån - Fre 08:00 - 18:00
Lördag-Söndag: Stängt

Kontakt

Om du har några frågor, kontakta oss gärna!

Besöks- och postadress:
Aifo AB
Mariehällsvägen 39 B
168 65 BROMMA
Tfn: +46 8-7200645
E-post: info@aifo.se
URL: https://aifo.se


* Leveransvillkor "Fritt vår lager" innebär enligt Köplagen att avlämnandet av varan till kund sker när varan överlämnas till den transportör som åtagit sig transporten från avsändningsorten.

Vid köp av privatperson gäller Konsumentköplagen vilket innebär att varan är avlämnad när den kommit i köparens besittning.