Leverans - Köpvillkor

Leverans

Lagerförda varor levererar vi snarast. Beställningar som kommit in före kl 9 på vardagar skickas samma dag, annars nästkommande vardag.

Leveransvillkor

Fritt vårt lager* om annat inte har avtalats. Fraktkostnaden för din beställning syns i webbshopen under "Leverans och Betalning" i Varukorgen. Där hittar du vad som gäller för just din order.

Fraktpolicy Aifo AB

Frakter från Aifos lager till leveransadressen debiteras kunden. Kostnaden varierar beroende på fraktsätt, avstånd och leveranstid.

För privatpersoner - DHL Service Point

För privatperson levereras order normalt med DHL Service Point vilket innebär att kollit anländer till det Service Point-utlämningsställe som ligger närmast mottagaradressen. Max kollimått för leverans med DHL Service Point är längd 150 cm,  maxlängd + omkrets = 300 cm, eller vikt 20 kg. Vid överstigande kollistorlek sker leverans med DHL Stycke (se nedan). Leverans sker normalt 2 - 3 vardagar efter att ordern lämnat vårt lager. OBS! Ange alltid mobilnummer för snabb avisering.

För företag - DHL Paket och DHL Stycke

DHL Paket

DHL Paket levereras till angiven mottagaradress under kontorstid. Finns det inte person på mottagaradressen vid leverans, lagras kollit på DHL utlämningsställe. För en extra avgift kan DHL Paket aviseras innan leverans. Ange detta vid ordertillfället. Leverans sker normalt vardagen efter ordern lämnat vårt lager.

DHL Stycke

För företag för kollin med längd över 150 cm eller maxlängd + omkrets = 300 cm eller vikt 20 kg och mer. DHL Stycke levereras till angiven mottagaradress under kontorstid. Finns det inte person på mottagaradressen vid leverans, lagras kollit på DHL terminal. För en extra avgift kan DHL Stycke aviseras innan leverans. Ange detta vid ordertillfället. Leverans sker normalt vardagen efter ordern lämnat vårt lager. Observera att skrymmande produkter tar lite längre tid eftersom vi vill se till att de kommer med dig i perfekt skick, och det tar därför tid att inspektera dem före leverans. Tillgängligheten för en av dina beställningsartiklar kan ha ändrats från köptillfället - om så är fallet kommer vi att maila dig för att hjälpa dig att hitta ett alternativ.  Ange alltid mobilnummer så att speditören kan komma i kontakt med mottagaren vid behov

Budbil Stockholm och Stor-Stockholm

För leverans med mottagaradress inom Stockholm (tullarna) eller Stor-Stockholm går det att välja budbil, priserna varierar beroende på avstånd och särskilda önskemål.

Hämta från lager

Vill du hämta dina varor går det bra att göra det på varuutlämningen på vårt lager. Du anger "Hämtas Lager" vid ordertillfället. Framplockningsavgift tillkommer enligt uppgift i kassa vid utcheckning i webbshopen.

M3 Logistics
Speditionsvägen 22
142 50 Stockholm (Länna industriområde)

Lagrets öppettider

Mån - Fre 08:00 - 17:00
Lördag-Söndag: Stängt

Konsumentköpslagen (privata kunder)

Aifo AB tillämpar Konsumentköplagen (SFS 1990:932) och Distansavtalslagen gentemot konsumenter. Som konsument har du därmed alla de rättigheter som omnämns i dessa lagar, bland annat tre års reklamationsrätt om du kan påvisa fabrikationsfel. Vid eventuell försening av produkter så har du som kund rätt att häva köpet om den nya föreslagna leveranstiden inte godtas. Har förskottsinbetalning gjorts för en produkt som får försenad leverans så har du möjlighet att häva köpet och pengarna kommer att återbetalas inom 20 dagar.

Köplagen (juridiska personer)

Aifo AB tillämpar Köplagen (SFS 1990:931) gentemot juridiska personer, dvs. näringsidkare. Som näringsidkare har du därmed alla de rättigheter som omnämns i Köplagen.

Ångerrätt

Som konsument har du enligt Distans- och hemförsäljningslag 2005:59, under vissa förutsättningar rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, från den dag då du emottog varan. Ångerrätten gäller inte produkter med försegling/plombering bruten. Du som konsument har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Om du som konsument inte är försiktig, använder eller hantera varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den kan du bli skyldig att ersätta Aifo AB för varans värdeminskning.
Ångerrätten gäller endast konsumenter, ej företag.
För transportkänsliga varor, som t.ex. bakgrundspapper, samt beställningsvaror gäller aldrig Ångerrätt eller Bytesrätt.

Hur utnyttjar jag min ångerrätt?

Skicka aldrig varor till oss utan att först ha kontaktat oss och fått din reklamation godkänd av oss, om så sker fråntar vi oss allt ansvar för produkten och eventuella kostnader. Du kontaktar oss: Telefon: 08-720 0645,  E-post: info@aifo.se Du kan även använda konsumentverkets blankett för ångerrätt och skicka denna till oss med post. Men snabbast hantering får du då du kontaktar oss först.

Reklamation p.g.a. brist eller skada under leverans

Brist eller skada på vara som misstänkts uppkommit under transport, skall anmälas direkt vid mottagandet till speditör och i enlighet med för transporten gällande bestämmelser. Allt gods ska omgående packas upp för besiktning så att att eventuell brist eller skada ska kunna upptäckas och därpå anmälas till speditör samt inköpsställe. Var noga med att fotografera den skadade leveransens alla artiklar inklusive packmaterial. Reklamation ska senast ske inom 8 dagar efter mottagandet.

Kontakt

Om du har några frågor, kontakta oss gärna!

Besöks- och postadress:
Aifo AB
Mariehällsvägen 39 B
168 65 BROMMA
Tfn: +46 8-7200645
E-post: info@aifo.se
URL: https://aifo.se


* Leveransvillkor "Fritt vår lager" innebär enligt Köplagen att avlämnandet av varan till kund sker när varan överlämnas till den transportör som åtagit sig transporten från avsändningsorten.

Vid köp av privatperson gäller Konsumentköplagen vilket innebär att varan är avlämnad när den kommit i köparens besittning.